Sporto organizacijos tarptautinė plėtra per inovacijas: Esporto atvejis pasauliniame krepšinio kontekste, S-PD-24-16 - MRU

Sporto organizacijos tarptautinė plėtra per inovacijas: Esporto atvejis pasauliniame krepšinio kontekste, S-PD-24-16

Projekto Nr. S-PD-24-16         
Projekto pavadinimas„Sporto organizacijos tarptautinė plėtra per inovacijas: Esporto atvejis pasauliniame krepšinio kontekste”
Projekto trukmė: nuo 2024-02-01 iki 2026-01-31
Stažuotės vadovas:Prof. dr. Vilma Čingienė
Stažuotojas: dr. Edgaras Abromavičius

Apie projektą: Šiuolaikinėje sporto eroje pasaulinė plėtra yra daugiau nei tik žaidimų transliavimas tarptautiniu mastu; tai reikalauja strateginio sporto susipynimo su technologinėmis naujovėmis. Šis tyrimas gilinasi į esporto – sparčiai augančio pasaulinio reiškinio – integraciją į tradicinio krepšinio matricą. Pagrindinis tikslas yra sukurti visapusišką sistemą, leidžiančią tradicinėms krepšinio organizacijoms panaudoti esporto pagreitį, siekiant tarptautinės plėtros, didesnio prekės ženklo matomumo, didesnio gerbėjų įsitraukimo ir naujų pajamų šaltinių. Atliekant kruopštų tyrimą, šiame projekte analizuojami sėkmingi sporto organizacijų atvejai, kurie išradingai įtraukė esportą į savo verslo modelius, ir ekstrapoliuoja strategijas, kurias gali atkartoti krepšinio franšizės. Realaus pasaulio įžvalgos buvo gautos iš stažuočių žinomose institucijose: „Fenerbahçe Beko“ krepšinio klube,globojamame generalinio direktoriaus Maurizio Gherardini, Niujorko universitete su direktoriumi ir esporto verslo profesoriumi Jasonu Chungu ir NBA 2K lygos atstovu,bei Eurolygoje su marketingo ir komunikacijos skyriumi.
Šiame tyrime svarbiausia yra suprasti tradicinių krepšinio ir esporto auditorijų sinergiją ir skirtumus, technologines infrastruktūras, reikalingas šiems pasauliams sujungti, irprekės ženklo kūrimo strategijas, kurios gali peržengti kultūrinius ir regioninius niuansus. Be žaidimų modeliavimo, potencialas slypi ir esporto platformų panaudojime bendruomenės įsitraukimui, interaktyviam gerbėjų potyriui ir pasauliniams turnyrams, kurie gali atkreipti dėmesį į krepšinį neišnaudotose rinkose.
Apibendrinant, projektas pabrėžia būtinybę sporto organizacijoms aktyviai diegti naujoves, prisitaikyti prie skaitmeninės eros poreikių ir pripažinti esportą ne konkurentu, ostrateginiu sąjungininku, siekiant pasaulinės plėtros. Gauta sistema yra sporto organizacijoms skirtas planas naršyti šiame drąsiame naujame skaitmeninės sporto integracijos pasaulyje.

Projekto tikslas – sukurti išsamią sistemą, kuri padėtų tradicinėms sporto organizacijoms išnaudoti esportą kaip strateginę priemonę tarptautinei plėtrai, didinant prekės ženklo pasiekiamumą, fanų įsitraukimą ir pajamų generavimą.

Projektas finansuojamas Lietuvos mokslo tarybos pagal podoktorantūros stažuočių programą.